tiistai 3. maaliskuuta 2015

Rukous ja usko Luuk 7:36-50

Jeesus söi ja joi sekä fariseusten, että syntisten kanssa. Jeesus sanoi jopa, että portot että publikaanit (veronkantajat) pääsevät ennen farisealaisia taivaaseen. Raamattu opettaa vieraanvaraisuutta. Kutsuessasi syömään kotiisi, voit tietämättäsi pitää enkeleitä vieraanasi.

Taas huhu kiertää, että Jeesus on kaupungissa. Ja nainen joka eli syntisesti toi mukanaan tuoksuöljyä. Jos tuoksu oli nardusöljyä, se tuoksui naiselle. Joten nainen tuli hyvin lähelle Jeesusta ja tilanne oli hyvin hyvin intiimi. Syntinen nainen asettui itkien Jeesuksen taakse jalkopäähän ja alkoi kyynelillään kastella hänen jalkojaan. Sitten hän kuivasi ne hiuksillaan, suuteli niitä ja voiteli ne tuoksuöljyllä. Fariseus paheksui tilannetta. Hän sanoi, että jos tämä mies olisi profeetta, hän tietäisi, mikä ja millainen on tuo nainen, joka häneen koskee -että nainen on syntinen. Mutta Jeesus tietää, hän tuntee minunkin syvimmät salaisuuteni ja haavani, myös intiimillä alueellani. Jeesus ottaa vastaan syntisen naisen ja sanoo vain, että hän rakastaa paljon.

Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus ja toinen publikaani. Fariseus asettui seisomaan ja rukoili itsekseen näin:"Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään sellainen kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikesta mitä ansaitsen. Mutta publikaani seisoi taaempana, eikä tohtinut kohottaa katsettaan taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: "Jumala ole minulle syntiselle armollinen". Minä sanon teille: Hän meni kotiinsa vanhurskautettuna, tuo toinen ei. Sillä jokainen joka itsensä ylentää, se alenetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään.

Ja Jeesus sanoo syntiselle naiselle, että hänen paljot syntinsä on annettu anteeksi ja sen vuoksi hän rakasti paljon. Jeesus sanoo sinullekin: "Sinun syntisi ovat anteeksiannetut ja sinun uskosi on sinut pelastanut, mene rauhaan." Ei enempää vaatimuksia tai määräyksiä, vaan sanat "mene rauhaan".

Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Ilm 3:20. Jeesus rakastaa sinua ja Pyhän Hengen rakkauden voi kokea.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti