torstai 19. maaliskuuta 2020

Mitä kuuluu?

Toistaiseksi minulle kuuluu hyvää, oikein hyvää. Olen iloinen asuessani vanhempieni kanssa, minun ei tarvitse asua yksin. Kaikki menemiset on peruutettu ja saa ottaa rennosti. Aamuisin punnitsen itseni, minulta otetaan verenpaine ja sokeri. Joka aamu isäni laittaa puuron, (hän herää joka aamu klo 5, vaikka on eläkkeellä,) ja sen jälkeen otan lääkkeeni. Tietysti luen Raamattua Hetkinen Raamatun lukemiseen -raamatunlukuoppaan kanssa ja rukoilen. Päivällä olen kyllä aika paljon tietokoneen kanssa: sähköposti, Facebook, blogin kirjoittaminen, koulutehtäviä, videopalaverejä, Radio Dei, Radio Patmos. Katson televisiosta aika paljon myös kaikkea: "Korona-ohjelmaa" ja Viiden jälkeen, Puoli seitsemän, uutiset, A-studio ja A-Talk, tietysti TV7, myös vähän jotain hömppäohjelmaakin. Siivoiluunkin on nyt aikaa. Saan vähitellen muuttolaatikot tyhjiksi kerhohuoneesta. Iltapäivällä isä valmistaa päiväruoan ja illalla iltapalan. Me syödään yhdessä; äiti, isä ja minä.

Koska olet noudattanut minun kestävyyteen kehottavaa sanaani, niin minäkin varjelen sinut koetuksen hetkestä, joka on tulossa koko maailmaan koettelemaan niitä, jotka asuvat maan päällä. Ilm 3:10

Uskon tämän sanan omalle kohdalleni.

Minä tiedän sinun tekosi. Olen avannut eteesi oven, jota kukaan ei voi sulkea. Voimasi on kyllä vähäinen, mutta sinä olet noudattanut minun sanaani etkä ole kieltänyt nimeäni. Ilm 3:8

Pystyn toimimaan nyt vain blogia kirjoittamalla ja facebookiin kautta eli voimani on vähäinen, mutta..

Niin kuin vastasyntyneet lapset janotkaa sanan väärentämätöntä maitoa, jotta te sen avulla kasvaisitte pelastukseen 1 Piet 2:2

Mulla on arka tunto sanan edessä. Raamatun sana on Jumalan sanaa.

Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt kuolleista, niin sinä pelastut, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan Room 10: 8-10

Meille kertoo 4 evankeliumia: Matteus, Markus, Luukas ja Johannes Jeesuksen ristin sovitustyön, sitä varten ne ovat kirjoitetut, kertomaan siitä, että Jeesus sovitti syntimme.

Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima...Koska Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat...Mikä maailman mielestä on hullutusta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailman mielestä on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen voimakkaat häpeään. Mikä maailmassa on syntyperältään alhaista ja halveksittua, mikä ei ole mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen mitättömäksi sen, mikä on jotakin..1 Kor 1: 18-28

Olen lihassa varsin vähäinen, en ole koulutettu, enkä perheellinen, mutta minä olen vahva Herrassa!

Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana. Kol 3:16

Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, ja paha ihminen tuo sydämensä pahuuden varastosta esiin pahaa, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Luuk 6:45

Olen särkymisen kautta saanut Jumalan voitelun. Voitelun kautta olen eheytynyt ja parantunut

Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli Ps 34:19

Jumalalle kelpaava uhri on särkynyt henki. Särkynyttä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, halveksi. Ps 51:19

Näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, joka pysyy ikuisesti ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden luona, joilla on murtunut ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja herättäisin eloon murtuneiden sydämen. Jes 57: 15

Jeesus on totisesti virvoittanut minut. En ole enää masentunut ja elän uskosta!

..Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särkynyt henki ja arka tunto minun sanani edessä Jes 66:2

Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä. Fil 4: 5

Koska siis olemme tulleet uskosta vanhurskaiksi, meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen kauttaan me olemme päässeet uskossa tähän armoon, jossa nyt olemme, ja me kerskaamme Jumalan kirkkauden toivosta...Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. Room 5: 1,2,5

sillä meidän evankeliumimme ei tullut luoksenne ainoastaan sanoina vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella 1 Tess 1:5

Mutta opetuslapset täytettiin ilolla ja Pyhällä Hengellä


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti